23.27

Jag har för första gången under denna au pair period stött på ett litet gupp.
  Igår fick jag ett mail av värdmamman som berättade att eftersom jag ska vara deras sista au pair, eftersom båda tjejerna ska börja skolan nästa år. Så ska barnen börja skolan den första veckan i september då nästa år, och att de då egentligen inte behöver min hjälp. Så kom hon då med 3 olika alternativ, som vi kunde diskutera.
  1. Att jag kan komma tidigare nu i år, och då åka första veckan i september nästa år.
  2. Att jag kommer som planerat, men lämnar dem 3 veckor tidigare än planerat. Och då förlora 3 veckor betalning.
  3. Att jag kommer som planerat, men stannar kvar hos dem de 3 veckorna utan att jobba och då utan betalning.
Även om de egentligen inte spelar någon roll, så kan jag ändå känna en känsla av besvikelse att de inte berättat detta för mig tidigare. Så jag hörde av mig till CC kontoret för att höra vad de hade att säga, och visst även hon tyckte att det lät konstigt. Hon skulle höra av sig till Boston kontoret för att se vad de hade att säga, och sedan höra av sig till mig imorgon.
   Men nu ikväll fick jag ett mail från värdmamman, nervös var jag för jag visste vad det innebar. Att hon hade blivit kontaktad av Boston kontoret, och då fått reda på att jag kontaktat dem.
Allting känns väldigt klyddigt, egentligen klyddigare än vad det är. Men iaf så har jag mailat med värdmamman nu ikväll och allt har blivit bra igen, hon ursäktad sig för att allt hade blivit så komplicerat och hon ångrade sig.
   Jag sa till henne att det egentligen inte spelar någon roll, och att det enda som betyder något är att jag ser fram emot att få träffa dem snart!
  Det var det lilla guppet, med uppklarat blev det iaf!

Ser även fram emot att jobba 10-18 imorgon!

m



Kommentarer
Postat av: Tea

oj. du, jag tycker att det lät lite konstigt det där. 3 veckor mer eller mindre, varför kan hon inte låta dig stanna kvar och småjobba mot lön i 21 dagar till?



heja på dig!

2009-08-14 @ 05:15:41
URL: http://teaeriksson.blogg.se/
Postat av: Tea

Vaddå, ska du inte dit över huvud taget?! I sånna fall är din värdmamma lite konstig. Eller så är hon bara väldigt ekonomiskt. Tre veckor är INTE mycket!

2009-08-14 @ 21:41:35
URL: http://teaeriksson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

hejhej,

Hittade in på din blogg via fb. Jag bara undrar när du ska åka till Cape Cod? Jag har fått en matchning där (Eastham) och komemr iså fall åka i Oktober. Vet du om Chatham ligger nära Eastham? Vet du om där finns många andra au-pairer där? Har fått intrycket att det är lite ödsligt men det kanske inte stämmer.

Skulle iaf vara kul att ha lite kontakt om jag nu också kommer att komma till Cape Cod.

mvh alexandra

2009-08-18 @ 14:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0