00.05

Jag har lagt märke till att jag skriver oftast på kvällen, rättare sagt runt 23-tiden. Det kanske är för att jag bara har tid då, man är ju Väldigt upptagen annars.
Men det börjar faktiskt hända lite saker här nu, när jag går in på andras bloggar och läser, speciellt de som redan har åkt så blir jag glad!För jag vet vad jag har att se fram emot, jag börjar längta efter det mer och mer men samtidigt så finns de ju också de stunder där jag verkligen inser vad jag kommer sakna!Men det är verkligen ett nytt kapitel i mitt liv, och jag ska göra roliga saker nu innan avresa.

Idag kom mitt efterlängtade visum, eller hann knappt längta efter det för det gick riktigt snabbt!Var ju på ambassaden i fredes och visumet kom idag, de måste arbeta väldigt snabbt. Det såg riktigt coolt ut, tänk att man har ett visum i sitt pass nu, att man får komma in i landet legalt nu. Känns skönt att ha det gjort, och att all betalning nu också är över så att det är bara det internationella körkortet kvar nu och det får vänta ett tag.

Har även mailat lite med familjen nu, känns riktigt bra att återtuppta kontakten igen. Känns så spännande att höra om allt de gör och ska göra. Saker som jag kanske får vara med på nästa sommar, eftersom jag kommer att vara där först på höst/vinter halvåret. Det känns ändå rätt tråkigt, att jag får vänta att se Cape Cods bästa sida till sommaren. Men då har jag ju också nåt att se fram emot, och vintern är säkert inte helt fy katten.

Nu ska jag bara försöka att komma underfund med vad jag ska köpa till familjen, någon som har lite förslag?, då det alltid uppskattas :)
Funderar också på ifall man ska redan här hemma köpa med sig en extra resväska eller ifall man ska vänta till man ska åka hem och köpa det där över. Det är många tankar som flödar, vilket inte alls är helt ovanligt.

m

Kommentarer
Postat av: Emma

hej!

Jag hittade precis din blogg och vad kul att du ska åka som au pair! JAg hade också tänkt åka och har drömt om det i flera år men jag har fortfarande ett år kvar i gymnasiet så för mig bär det av nästa sommar! Men jag undrar vad tycker om CC? Bra/dåligt? Var det den första organisationen du blev intresserad av eller har du funderat på dom andra också? Var var det i så fall som gjorde att du valde att åka med CC och inte någon annan?

Extra kul att du ska till just Boston, eller ja Cape Code för boston är en stad spm jag väldigt gärna skulle hamna i!

ha det bra!

2009-07-24 @ 19:26:30
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0