14.30

Nu har jag spenderat några dagar här med att försöka fylla i Alla dessa ambassad papper, och de är väldigt många. Man har ju undvikit att fylla i dem för att de är så otroligt svåra, jag fattar nada. Men inatt satt jag iallafall med det pappret man skulle fylla i på internet, och det tog ganska lång tid. Så trycker jag på Continue knappen, så kommer det upp Error. Varför kan allting inte bara vara lätt, de känns som om de verkligen inte vill att man ska komma in i deras land. Men det är bara till att kämpa vidare, Stockholm är ändå nästa fredag. Mitt mål är att bli klar till helgen, och kunna gå igenom allt därefter.

Det känns som om man kommit in i en sådan period där man bara tycker allt är jobbigt, allt ska bli klart men allt går bara skit. Min pojkvän och jag har sedan länge velat åka till solen nu i sommar, så för några veckor sedan reserverade vi biljetter till Turkiet. Men som min över-tänkande mamma kom på, att jag kommer att ha mitt visum i mitt pass isåfall när vi skulle åka. Och  IFALL jag skulle tappa bort det, så kan det försvåra hela min USA resa. Så jag ringde till ambassaden igår och frågade vad som skulle hända, och han sa att man kan alltid fixa allt men det skulle ta både tid och pengar. Jag har nästan 3 veckor på mig och fixa det om det skulle hända, men sen är det också så om jag tappar det i Turkiet så kommer jag inte därifrån förrän jag fixat ett nytt där nere. Haha, det låter så invecklat. Men det är så typiskt mig att tänka så, men går man och tänker så alltid så kommer ju ingeting roligt att hända. Vi står alltså inför ett val, ett svårt sådant. Om jag inte åker, så kan jag ju ha pengarna till något annat roligt men Turkiet är ändå Turkiet.

Jag har till ikväll att tänka på det, låter inte som om jag har bestämt mig än. Får se vart det leder..

m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0