20.36

Jag har funderat över om jag bara ska skriva au pair saker eller om jag ska skriva allt som händer runt omkring också. Och jag bestämde mig för det sistnämnda. Då kan jag ju skriva lite när jag vill, eftersom det kanske inte händer så jätte mycket kring au pair fronten just nu.
Idag har jag inte gjort allt för mycket, i förmiddags så låg jag och väntade på att molnen skulle gå bort så att man kunde passa på att sola medans man var hemma. Så efter ett tag kom solen fram, och jag låg och brände lite men man orkar dock inte ligga där allt för länge. Klockan 15 var det iallafall dags att börja arbeta, fick cykla ner för en gång skull,  och varmt var det så när jag väl kom till jobbet så var jag helt blöt och slut : ).
Jobbet gick snabbt och lindrigt, och nu sitter jag här. Helgen består bara av jobb, så inget alls att riktigt  se fram emot men snabbt brukar det gå.

Den 17 Juli, är det dags för amerikanska ambassaden och Stockholm. Har bokat det tidigaste flyget på morgonen klockan 6.45 för att sedan vara på ambassaden klockan 10. Det ska funka, så länge flyget inte trasslar till det. Och förhoppningsvis ska jag hinna med en snabb vända i Stockholm stad också! Man borde egentligen passa på när man väl är där, men det får bli en annan gång. Hoppas man träffar något roligt och trevligt folk som man kan fortsätta hålla kontakten med, och det tror jag också att man gör. Det verkar vara många som ska komma dit just det datumet, så på träffen på CC kanske man finner någon.
Jag är bara lite rädd för när man ska gå in på ambassaden, vissa har sagt att det är ganska tuffa frågor. Och jag kommer ihåg när jag var i USA förra sommaren, det var inte det roligaste och lättaste och svara på deras frågor. Men in kom jag iallafall, och likaså ut.

Nä, nu ska jag gå ut och sätta mig och fortsätta fylla i ambassad papperna så att man kan bli klar med det i tid!
Hoppas ni har en lika skön kväll ute som jag,

m

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har hört att de bara frågar hur mycket du får i lön och hur många barn du ska ta hand om. Jag tror inte att det är så strängt med det.

2009-07-03 @ 23:07:19
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Erika

Så fin din sida var...Marcus får fan hjälpa mig oxå ;) hehe det kan du hälsa honom!! Ska bli spännande att följa din resa sen!

2009-07-05 @ 16:29:02
URL: http://erilicious.blogg.se/
Postat av: Lina

heeej! :) såg att du ska flyga den 28sept jag med :) Flyger du ifrån kastrup? :9 hade varit riktigt roligt! :)



2009-08-15 @ 00:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0