22.30

Denna helgen har faktiskt varit riktigt bra, det känns som om jag har hunnit med att göra jätte mycket och helgen har varit så lång!I fredags jobbade jag fram till 19 och åkte därfter till A födelsedags middag, som var riktigt trevligt det var kul att träffa lite nytt folk också. Jag kom hem i rätt skaplig tid eftersom jag skulle jobba på lördags morgonen, kl 08.30. Det är alltid lika kul att börja så tidigt, det går riktigt segt där på morgonen och man sitter och gäspar hälften av tiden. Men jobb dagen gick riktigt snabbt, vilket var Riktigt skönt.

Sen kom jag hem till en uttråkad mamma, så vi bestämde oss för att gå på bio inne i stan. Vi hade dock svårt att bestämma vilken film vi skulle se, eftersom det knappt fanns några bra att välja mellan. Men det var antingen The Proposal eller Drag me to hell, två helt olika filmer och vi bestämde oss för den förstnämnda. Jag var lite skeptisk till den då jag trodde att det skulle vara ännu en tråkig kärleksfilm, men sååå fel jag hade. Den var skit bra, bra skådespelare och helt enkelt superb var den.

Idag började jag dagen med att träna, vilket jag inte gjort på minst några månader men det kändes riktigt skönt när jag väl kom upp där. Har hunnit med mycket idag, köpt en dagbok som jag ska ta med mig till USA, mamma tvingat mig att baka kanelbullar för att jag ska kunna göra det tillsammans med barnen : ) Och nu äntligen är jag klar med alla papper till ambassaden, nu är det bara till att befinna mig på flygplatsen kl.6.45 på fredag och inte missa flyget. Nu ska jag bara betala in allt det sista också, så att jag slipper se alla pengar flyta iväg senare!

Många frågar mig hur det känns nu när jag ska åka om några månader, och jag tror faktiskt inte att jag har hunnit tagit in det än. På kvällarna ibland när jag ligger själv, så ser jag framför mig när jag stod på Kastrup förra sommaren och hur Svårt det var att åka ifrån mamma och pojkvän, och då skulle jag bara vara borta 3 veckor och nu gäller det 1 år. Jag vet att så länge jag klarar av det, så kommer allt att gå bra men när de sista timmarna kommer då jag får vara med mina närmaste, jag vill inte ens tänka på det. Får försöka se allt de postiva som kommer att komma med hela det här äventyret.

m

Kommentarer
Postat av: Emma

Jaha okej! Vet du om du mellanlandar någåonstans då lr om man åker direkt från Kastrup?

Jag är också klar med internetpappret, och skall sätta mig imorgon med resten. De verkar ju itne så svåra.

Ja, det skall bli väldigt skoj att åka till Stockholm. Jag hoppas jag hinner med lite shopping också:). Vilken tid skall du vara på Ambassaden?

Ha det fint! Kram

2009-07-12 @ 22:59:00
URL: http://Birken.devote.se
Postat av: Emma

Jag skall faktiskt flyga till Stockholm. Det fanns inga tågtider som passade, så jag och mamma flyger halv 7 på morgonen:). Ska du flyga från Landvetter eller?

Ja, jag hoppas man får tid efter CC-mötet för jag vill verkligen shoppa:). Vi får hoppas på det bästa! ;)

Jag skall vara hos Ambassaden kl.9 och CC-mötet kl. 13. Kram

2009-07-14 @ 12:03:39
URL: http://Birken.devote.se
Postat av: jessica

hej=) tror att korningen galler i hela MA =) jag aker fran cape cod i slutet av agusti =) men vi kan sakert traffas nan gang =)

2009-07-14 @ 15:39:25
URL: http://jessicainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0