23.06

Att ha en blogg är verkligen inte alls lätt, det är riktigt svårt att hitta alla funktioner men kul när man väl gör det!Och det här med att komma på en bra och intressant rubrik till varje inlägg är heller inte lätt, och som ni ser har jag lagt det på hyllan. Det tar redan lång tid för mig att skriva, och skulle jag då behöva komma på det också så hade jag aldrig kommit härifrån.

Det händer väldigt lite på au pair fronten, jag har mailat lite med den nuvarande au pairen i familjen och hon är verkligen jätte trevlig. Hon har bara goda saker och säga om familjen och om området, det är synd att hon ska åka hem innan jag kommer annars hade det varit kul att träffa henne och lärt känna henne.
Denna veckan är mitt mål att bli klar med alla ambassad papper, och det är inte lätt. Frågorna som man ska svara på är helt crazy, förstår knappt innebörden. Men det är bara att försöka, annars kommer man ju inte in där vilket är inte mer än rätt. Jag ångrar mig lite nu att jag inte bestämde mig för att stanna i Stockholm lite längre, jag kommer ju aldrig upp där annars. Men nu är biljetten redan bokad, tyvärr annars hade det kunnat vara en liten mini vacation.

När ja går igenom och läser andras au pair bloggar, så läser jag ofta hur glada folk blir så fort de fått mail från värdfamiljen. Och det är så himla roligt för jag känner igen mig så himla mycket, när jag sätter igång datorn så det första jag gör är att kolla min mail. Och ser jag att jag fått mail från T så förgyller det hela min dag. För det känns ju ändå som att man har blivit vald för att just de tyckte att jag hade nåt speciellt, och så tror jag att de flesta känner. Men oftast är det ju faktiskt så att där inte är nåt mail, men då vet jag att det kommer ett nån annan dag.

Helgen har bara bestått av jobb, så det känns faktiskt skönt med vardag nu för då jobbar jag mindre dagar. Sedan ja tog studenten för ett år sedan nu, och man bara har jobbat så är det svårt att skilja på dagarna. Känns som fredag hela veckan, vilket faktiskt man börjar tröttna på, man uppskattar inte helgen lika mycket längre. Det är en sak som också kommer ändras nu när jag drar till USA, då är det sagt att jag ska vara uppe och fixa tjejerna 6.30 : )Det är bara att gilla läget, och det gör jag också.

Nu satte jag mig ner här för att jag skulle skriva ett kort inlägg, men det lyckades jag inte med även om det borde vara lättare. Nu ska jag fortsätta stirra på min kära vän, Tv:n.

m

Kommentarer
Postat av: angelica wikström

va kul att du har blogg^^ då kan ja följa din där nere så kan du följa min va som händer här i vänersborg .:)

2009-07-07 @ 15:14:24
URL: http://thisisgelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0